[ Blog Ini Aku Tak Harap Orang Faham Atau Jerit Tak Faham!!! ]

Ahad, 8 Ogos 2010

Pesanan Untuk Housemate

1) Selepas masak tolonglah kemas dapur.

2) Selepas minum tolonglah cuci gelas tu, jangan biarkan sampai seminggu baru nak cuci.

3) Bila cuci pinggang mangkuk, gelas cawan, sudu garfu...tolonglah cuci hingga bersih.

4) Tolonglah sapu sampah/habuk sekali sekala. Sekali sekala pun jadilah kalau malas nak buat hari-hari pun.

5) Selepas tengok tv tolonglah simpan remote tu elok-elok. Jangan letak merata sampai bila nak tengok tv balik kena bersusah payah cari remote dulu.


6) Kalau dah agak-agak nampak rumput kat laman rumah tu dah panjang tolonglah panggilkan tukang potong rumput.

7) Kalau tong sampah dah penuh tolonglah buang sampah tu dan isikan tong sampah dengan plastik sampah baru. Janganlah tunggu sampai berbau satu rumah baru nak buat.

8) Kalau dah rasa balik kerja je masuk rumah kepala jadi semak. Tolonglah kemas rumah.

9) Tandas dan bilik air tu jangan reti guna je. Tolong cuci sekali sekala.

10) Kalau senang tak ada kerja nak buat jangan tau tido je. Tolong mopkan lantai di hari minggu.

Tolonglah buat. Takkan semuanya nak tunggu aku yang buat je kot.

Tolonglah amalkan kekemasan dan kebersihan kat rumah nih. Aku bukan saja cerewet. Tapi aku sangat cerewet pada perkara yang boleh memeningkan kepala aku nih.

Sekian...

3 ulasan:

kasihkuamiera berkata...

tegur tok kbaikn bersma...dok mnyewa ni kne pndai2 bwk diri kn

ochipz zaind berkata...

hehe...ye btol....

Tanpa Nama berkata...

sayamasuk rumah awak la.. saya orgnyer rajin..

Catat Ulasan