[ Blog Ini Aku Tak Harap Orang Faham Atau Jerit Tak Faham!!! ]

Rabu, 26 Mei 2010

Logo CROCS Tiruan Menyerupai Kalimah ALLAH

Dunia akhir zaman. Aku tak tahu nak kata ini memang niat pengeluar Crocs tiruan untuk menyesatkan umat Islam secara diam-diam tanpa disedari atau cuma satu kebetulan. Serangan hendap dengan memanipulasi sesuatu jenama yang menjadi tumpuan. Aku tak pakai Crocs. Jadi aku tak terlibat dalam isu ini sebagai pemakai Crocs tiruan yang baru tersedar daripada kelekaan (hah ayat ini macam nak bagitahu yang aku kalau pakai Crocs, akan pakai Crocs tiruan).

Tapi sebagai umat Islam. Aku sangat kesal. Bayangkan jika memang betul logo itu direka menyerupai kalimah ALLAH. Subhanallah.........سبحان الله

Telah kamu pijak kalimah suci itu di kaki kamu! Kalimah yang kedudukannya paling tinggi. Paling atas. Paling tertinggi dari segala sesuatu. Kamu letaknya di bawah. Kamu letaknya lebih rendah dari jantung kamu yang berdegup untuk hidup kamu.

Astagfirrullahhalazim.....

Logo asli Crocs

Logo pada Crocs tiruan

Pandai-pandailah kita menilainya sendiri. Umat Islam umat yang bijak. Jangan senang-senang saja kita diperbodohkan.

6 ulasan:

nabil_potter berkata...

info bagus :)

Cik Ct Fadzil™ berkata...

salam..
trma ksih tuk info ni.. :)

p/s ; truskn sfat aml mkruf nhi mngkar..
wassalam..

farahadilah berkata...

klu crocs btol logo cm na plak???
da beza ker??? nampak cm sama jer...

Hafiz Ismi berkata...

logo yg mana satu yg ok? Ori ke Ciplak?

ochipz zaind berkata...

nabil_potter : yup, dari ptg tadi trpk pasal nih, mlm baru wujud entry..hehe

Cik Ct Fadzil : InsaAllah..=)

faradilah : gmbar pertama tu logo ori crocs. gmbar yg bwh 2 logo kat kasut 2 logo tiruan dear. =)

ochipz zaind berkata...

Hafiz Ismi : logo yang ori 2 ok awk. yg ciplak 2 yg macam kalimah ALLAH.

Catat Ulasan